Til Chris's Menu
Slip Dit Eget Jeg 1
af Chris Reed

I mit seneste budskab "Slip Dit Eget Jeg", delte jeg, hvordan den samme Ånd, som oprejste Kristus fra de døde, lever i os. Han kan dog forblive muret inde i vores ånd, næsten som hvordan en skildpadde går ind i sin skal for at gemme sig for vinden, regnen og solen. Det er, hvad vores egoer gør med Helligånden. Helligånden ønsker at flyde ud af os som en flod, men vores egoer holder Kristus skjult inde i os som skildpadder, der gemmer sig inde i deres skaller. Når dette sker, kan Ånden ikke strømme gennem vores hænder for at helbrede mennesker eller gennem vores ord til at profetere til mennesker.

Tænk på dit ego som en trebenet køkkentaburet. Egoets tre ben er mindreværd, usikkerhed og overlegenhed. Vores egoer kan forårsage mindreværdskomplekser. Når vi ser nogen, der har mere end os, kan vi antage, at der er noget galt med os, hvilket fører til usikkerhed. Når vores egoer bliver såret, kan vi føle os usikre, eller vi kan prøve at finde noget galt hos andre for at massere vores egoer. Så, hvis vi ikke reagerer med intens ransagelse, kan vi forsøge at tillægge overlegenhed, hvilket kan føre til lovsystem eller en religiøs ånd.

Dit ego er det billede, du har af dig selv, som fastholder din identitetsfølelse. Dette opnås normalt ved sammenligninger og hvordan vi forholder os til andre. Sandt eller ej, så accepterer vi ofte vores identitet i vid udstrækning baseret på, hvad andre eller hvad vi selv har fortalt os om os selv. Du skal beslutte, om du vil acceptere dette som sandhed eller lade dig "korsfæste med Kristus".

I Mark 10:37-38 kæmpede to disciple om, hvad deres positioner ville være, når Jesus kommer i sin herlighed. De sagde til ham: Giv os, at vi må sidde, den ene på din højre hånd og den anden på din venstre side, i din herlighed. Men Jesus sagde til dem: I ved ikke, hvad I beder om. Er du i stand til at drikke det bæger, som jeg drikker, og blive døbt med den dåb, som jeg er døbt med?'"

Jesus sagde grundlæggende: "Du aner ikke, hvad du beder om, for jeg kom for at dø." Hans herlighed var korset, og de var ikke klar over, at de spurgte, om de kunne være som de to tyve, der blev korsfæstet ved hans højre og venstre hånd. Paulus forklarede dette senere i Galaterne 2:20: ”Jeg er blevet korsfæstet med Kristus; det er ikke længere mig, der lever, men Kristus lever i mig; og det liv, som jeg nu lever i kødet, lever jeg i troen på Guds søn, som elskede mig og gav sig selv for mig." Uden at være klar over det, bad de om at leve Galaterne 2:20-livet.

Vores egoer er som skildpaddeskaller. Det er dem, der afskærer os fra omverdenen og giver os en følelse af adskillelse. Vores egoer kan ikke kun få os til at adskille os fra andre, men også fra at leve overnaturlige liv. Dit ego er skildpaddeskallen, der adskiller dig fra Gud, fra guddommelige møder og fra forøgelser af Helligåndens gaver.

Skriften siger, at Gud er jaloux over vores tankeliv, hvordan vi bruger vores tid, selv hvem vi tillader i vores liv. Jakob 4:5-7 siger: "Tror du det er tome ord, når Skriften siger: 'Ånden, som bor i os, længes nidkært'? Men så meget større er den nåde han skænker. Derfor siger han: 'Gud står de stolte imod, men giver de ydmyge nåde.' Underord dig derfor Gud. Modstå djævelen, og han vil flygte fra dig. Hold dig nær til Gud, og han vil Hold sig til dig."

Der er en nåde, der frigives lige nu for enhver person, der ønsker at leve Galaterne 2:20-livet. Jeg beder til, at Herren vil hjælpe dig med at blive "korsfæstet med Kristus" og ikke lade dit ego holde den del af dig i live, som skal dø.
OP